Category Manager Outdoor

Functieomschrijving

Lopen er bij de woorden 'kamperen, hiken, skiën en fietsen' geen kriebels over je rug? Of juist wel, maar op een goede manier? Kun jij tenten opzetten zonder ruzie te krijgen met de tent? (geen vereiste) En ben jij commercieel, ondernemend en ontzettend ambitieus? (wel een vereiste) En heb je toevallig óók nog een bak aan communicatieve vaardigheden en ben je niet bang voor een beetje verantwoordelijkheid? Dan hebben wij een uitdagende functie voor je in de rol van Category Manager Outdoor! 

Wat je doet

  • Je bent verantwoordelijk voor het assortiment van de productgroep Outdoor en de online presentatie daarvan
  • Je onderhandelt met nieuwe en bestaande leveranciers over inkoop, acties en afspraken omtrent levering en retouren
  • Je analyseert klantgedrag en markt- en verkoopdata en draagt daarmee bij aan het succes van het team en de organisatie
  • Je zoekt naar interessante producten / productgroepen en onderneemt de benodigde acties hiervoor om deze in te kopen
  • Je neemt samen met je content collega’s verantwoording voor een optimale presentatie van producten en productgroepen in onze webshop
  • Je bent aanspreekpunt en sparringpartner voor marketing, klantenservice, logistiek en andere betrokkenen omtrent jouw productgroep
  • Je ondersteunt de content marketeers in het team bij het toevoegen en optimaliseren van producten en categorieën.
  • Je brengt klantbehoefte in kaart door observaties en onderzoeken (lees: ga kamperen en praat met je de campinggasten) 


Een dag als

Je begint de dag met een blik op de cijfers. Welke productgroepen zitten in de groei? Hoe staat het met het voorraadniveau? Staan de (dynamische) prijzen goed ten opzichte van de concurrentie? Je handelt direct en voert de benodigde acties uit of vraagt collega’s deze te doen.Voor een van je productgroepen staat er later deze week een testdag gepland. Want zonder de producten zelf vast gehad en ervaren te hebben wordt het toch wel ontzettend lastig om de échte expert te zijn. Ter voorbereiding van deze testdag regel je dat alle benodigde producten op tijd aanwezig zijn. Ook vraag je de fotograaf en een aantal content marketeers aan te sluiten. Dat wordt een mooie dag, de hele dag luchtbedden testen! Slapend rijk worden... of toch niet? 

Door middel van testdagen weet jij straks alles van je producten, hebben we mooie foto’s/video’s en weten de content marketeers precies waar ze zich op moeten focussen tijdens de optimalisatie.  Net voor de lunch staat er een gesprek gepland met een nieuwe leverancier. Twee weken terug heb je op de beurs namelijk een toffe leverancier gesproken voor unieke accessoires in jouw productgroep. Je bereidt een korte presentatie voor en schrijft voor jezelf duidelijk op welke vragen je wilt stellen. Je hebt namelijk al gezien dat de prijsconcurrentie online erg hevig is. Aan het begin van de middag staat een meeting met de content marketeers op de planning. We gaan starten met een nieuwe serie producten waar je veel van verwacht. Hiervoor heb je een plan van aanpak gemaakt welke je graag wilt delen. Welke eigenschappen gaan we uitlichten? Wat moet de klant echt weten? Misschien moet er ook wel een keuzehulp komen om klanten te helpen met de keuze...

Samen verdeel je de taken om eind van de week een mooi nieuw assortiment te kunnen presenteren.  In de middag bespreek je samen met de klantenservice verbeterpunten voor een categorie. Je hebt klantvragen geanalyseerd en ziet veel dezelfde vragen binnenkomen welke je graag wilt tackelen door het toevoegen van de juiste informatie. Je weet immers dat de juiste productinformatie zorgt voor een betere klantreis en daarmee een hogere conversie.

Aan het eind van de dag schrijf je nog een plan van aanpak (gewoon kort, we zitten niet meer op school) voor de optimalisatie van deze categorie en vraag je bij de leveranciers de benodigde informatie op. Morgen weer een dag!


Wat wij bieden:

    • Een vast salaris tussen de 2800 en 3800 euro

    (Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)

    • Nog meer geld:

    (8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)

    • Onbeperkt vakantiedagen.

    (Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)

    • Een stel jonge honden als collega’s.

    (Speels, maar met de ambitie om te groeien)

    • Een kantoorhond.

    (Over jonge honden gesproken...)

    • Veel leuke dingen doen.

    (Pubquizzen, heldenweekenden, sportieve activiteiten en borrels.)

    • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.

    (‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)

    Klinkt dit allemaal leuk?
    Denk je na het lezen van deze vacature: “Verrek, ze zoeken mij?!” Kruip dan uit je tent en  solliciteer als een razende via de sollicitatieknop! 
    Heb je nog vragen over de vacature of het werken bij Toppy? Bel, mail of whatsapp dan Daan. Hij kan je er alles over vertellen! (daan@toppy.nl of 0681152707)

Functievereisten

  • Relevante werkervaring, bij voorkeur in e-commerce of retail omgeving
  • Minimaal hbo-werk en denkniveau
  • Onderhandelingsskills, ondernemerschap en verantwoordelijkheidsgevoel
  • Uitstékende communicatieve vaardigheden
  • Affiniteit met ons productassortiment 
  • Fulltime