Category Manager Tuin Inrichting

Functieomschrijving

Bij Toppy verkopen we het leukste voor tuin en outdoor. Maar al dat leuks komt natuurlijk niet vanzelf aanwaaien en gaat al helemaal niet vanzelf het magazijn weer uit. Daar hebben we een knappe kop voor nodig. Ook wel Category Manager genoemd. Op iedere categorie in ons assortiment hebben we een eigen baasje. En de categorie: 'Tuin Inrichting' zoekt er nog eentje. Ben jij dat baasje?

Als Category Manager ben jij verantwoordelijk voor je eigen stukje assortiment en de online presentatie hiervan. Je bent constant op zoek naar de leukste producten voor buiten. Geen rotzooi, maar alleen maar producten waar we echt achter staan. ("Het-heb-hem-zelf-ook-gehalte") Dit doe je doordat je weet wat er speelt in de markt en bij jouw klanten. 

Heb je iets tofs gevonden dat een goede toevoeging is op ons bestaande assortiment? Dan begint het spelletje pas. Opvolgen en controleren van de verkoopsnelheid, een goed prijspunt hanteren en zorgen dat we het hele seizoen een perfect voorraadniveau hebben. En verder... 
Gaan de verkopen zoals verwacht? Hoe is de daadwerkelijk gerealiseerde marge? Kunnen we de gemiddelde orderwaarde nog wat opschroeven door extra accessoires aan te bieden? Zijn er retouren/klantvragen of klachten die we kunnen voorkomen? Pfoee, genoeg te doen als Category Manager. 

Voor dit uitdagende spelletje zoeken we iemand die commercieel, ondernemend en ontzettend ambitieus is. Én dan ook nog eens een bak aan communicatieve vaardigheden bezit. Ben jij dat? Kom dan maar eens langs. Als je durft. (Grapje, wij én de kantoorhond bijten niet;))

Wat je doet

  • Je bent verantwoordelijk voor je eigen stukje assortiment.

  • Je bepaalt de inhoud van de planorders vanuit jouw assortimentsvisie en bespreekt met inkoop welke artikelen besteld moeten worden.

  • Je analyseert klantgedrag en markt- en verkoopdata en weet hierop in te spelen.

  • Je zoekt naar interessante producten / productgroepen en koopt deze in.

  • Je neemt samen met je content(e) collega’s verantwoording voor een optimale online presentatie van je producten.

  • Je bent aanspreekpunt en sparringpartner voor marketing, klantenservice, logistiek en andere betrokkenen voor jouw productgroep.

  • Je ondersteunt de content marketeers bij het toevoegen en optimaliseren van producten en categorieën.

  • Je brengt klantbehoefte in kaart door observaties en onderzoeken


Een dag als

Je begint de dag met een blik op de cijfers. Welke productgroepen zitten in de groei? Hoe staat het met het voorraadniveau? Staan de (dynamische) prijzen goed ten opzichte van de concurrentie? Je handelt direct en voert de benodigde acties uit of vraagt collega’s deze te doen. Voor een van je productgroepen staat er later deze week een testdag gepland. Want zonder de producten zelf vast gehad en ervaren te hebben wordt het toch wel ontzettend lastig om de échte expert te zijn. Ter voorbereiding van deze testdag regel je dat alle benodigde producten op tijd aanwezig zijn. Ook vraag je de fotograaf en een aantal content marketeers aan te sluiten, zodat ook zij weten waar ze over schrijven in hun productomschrijvingen of adviesberichten.

Door middel van testdagen weet jij straks alles van je producten, hebben we mooie foto’s/video’s en weten de content marketeers precies waar ze zich op moeten focussen tijdens de optimalisatie. Net voor de lunch staat er een gesprek gepland met een nieuwe leverancier. Twee weken terug heb je op de beurs namelijk een toffe leverancier gesproken voor unieke accessoires in jouw productgroep. Je bereidt een korte presentatie voor en schrijft voor jezelf duidelijk op welke vragen je wilt stellen. Je hebt namelijk al gezien dat de prijsconcurrentie online erg hevig is. Aan het begin van de middag staat een meeting met de content marketeers op de planning. We gaan starten met een nieuwe serie producten waar je veel van verwacht. Hiervoor heb je een plan van aanpak gemaakt welke je graag wilt delen. Welke eigenschappen gaan we uitlichten? Wat moet de klant echt weten? Misschien moet er ook wel een keuzehulp komen om klanten te helpen met de juiste keuze...


Samen verdeel je de taken om eind van de week een mooi nieuw assortiment te kunnen presenteren. In de middag bespreek je samen met de klantenservice verbeterpunten voor een categorie. Je hebt klantvragen geanalyseerd en ziet veel dezelfde vragen binnenkomen welke je graag wil tackelen door het toevoegen van de juiste informatie. Je weet immers dat de juiste productinformatie zorgt voor een betere klantreis en daarmee een hogere conversie. Aan het eind van de dag schrijf je nog een plan van aanpak (gewoon kort, we zitten niet meer op school) voor de optimalisatie van deze categorie en vraag je bij de leveranciers de benodigde informatie op. Morgen weer een dag!


Wat wij bieden

  • Een vast salaris tussen de 2500 en 3500 euro bruto
    (Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)
  • Nog meer geld:
    (8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)
  • Onbeperkt vakantiedagen.
    (Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)
  • Een stel jonge honden als collega’s.
    (Speels, maar met de ambitie om te groeien)
  • Een kantoorhond.
    (Over jonge honden gesproken...)
  • Veel leuke dingen doen.
    (Pubquizzen, uitjes en borrels.)
  • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.
    (‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)
  • 3 keer per jaar een hoe-gaat-het-nu-echt-met-je-gesprek. 
    (1 voortgangsgesprek per jaar is zóóóó 2021)

Functievereisten

  • 1 tot 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in e-commerce of retail omgeving OF een ambitieuze ondernemende starter die van aanpakken houdt

  • Minimaal hbo-werk en denkniveau

  • Onderhandelingsskills, ondernemerschap en verantwoordelijkheidsgevoel

  • Uitstékende communicatieve vaardigheden

  • Affiniteit met ons productassortiment

  • Fulltime