Category Manager

Functieomschrijving

Ben jij commercieel, ondernemend en ontzettend ambitieus? En toevallig ook nog communicatief goed onderlegd en niet bang voor een beetje verantwoordelijkheid? Dan hebben wij een uitdagende functie voor je in de rol van Category Manager.


Wie zijn wij?

Wij zijn Toppy, de webshop met het beste voor buiten op het gebied van zwembaden, tuin, spa’s, vijvers en outdoor. Inmiddels verwerken we meer dan 200.000 bestellingen per jaar. Bij Toppy geloven we in een kwalitatief assortiment gecombineerd met écht goed advies. Dit doen we met online keuzehulpen, telefonisch advies en uitgebreide productomschrijvingen. Samen met een team van meer dan 40 medewerkers werken we iedere dag hard om onze webshops nog beter te maken.

Wat je doet

  • Je bent verantwoordelijk voor het assortiment van jouw productgroep en de presentatie daarvan
  • In de rol van Product Owner binnen het scrum team prioriteer je werkzaamheden en hanteer je een kritische houding tijdens de Scrum reviews.
  • Je onderhandelt met nieuwe en bestaande leveranciers over inkoop, acties en afspraken omtrent levering en retouren
  • Je analyseert klantgedrag en markt- en verkoopdata en draagt daarmee bij aan het succes van het team en de organisatie
  • Je zoekt naar interessante producten / productgroepen en onderneemt de benodigde acties hiervoor om deze in te kopen
  • Je neemt samen met je content collega’s verantwoording voor een optimale presentatie van producten en productgroepen in onze webshop
  • Je bent aanspreekpunt en sparringpartner voor marketing, klantenservice, logistiek en andere betrokkenen omtrent jouw productgroep
  • Je ondersteunt de content marketeers in het team bij het toevoegen en optimaliseren van producten en categorieën.

Een dag als

Je begint de dag met een blik op de cijfers. Welke productgroepen zitten in de groei? hoe staat het met het voorraadniveau? Staan de prijzen goed ten opzichte van de concurrentie? Je handelt direct en voert de benodigde acties uit of vraagt collega’s deze te doen.

Om 09:00 de Daily Stand-up. Samen met je teamgenoten bespreek je gedane werkzaamheden, wat er niet/wel goed ging en wat er vandaag op de planning staat.

In de ochtend staat er een gesprek gepland met een nieuwe leverancier. 2 weken terug heb je op de beurs namelijk een toffe leverancier gesproken voor unieke accessoires in jouw productgroep. Je bereidt een korte presentatie voor en schrijft voor jezelf duidelijk op welke vragen je wilt stellen. Je hebt namelijk al gezien dat de prijsconcurrentie online erg hevig is.

Aan het begin van de middag staat een meeting met de content marketeers van jouw team op de planning. We gaan starten met een nieuwe serie en hiervoor heb je een plan van aanpak gemaakt welke je graag wilt delen. Welke eigenschappen gaan we uitlichten? Hoe gaat de keuzehulp er uit zien? Samen verdeel je de taken om eind van de week een mooi nieuw assortiment te kunnen presenteren in de Scrum review.

In de middag bespreek je samen met de klantenservice verbeterpunten voor een categorie. Je hebt klantvragen geanalyseerd en ziet veel dezelfde vragen binnenkomen welke je graag wilt tackelen door het toevoegen van de juiste informatie. Je weet immers dat de juiste productinformatie zorgt voor een betere klantreis en daarmee een hogere conversie.

Aan het eind van de dag schrijf je nog een plan van aanpak voor de optimalisatie van deze categorie en vraag je bij de leveranciers de benodigde informatie op. Morgen weer een dag!

Wat wij bieden:

    • Een vast salaris tussen de 2500 en 3800 euro

    (Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)

    • Nog meer geld:

    (8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)

    • Onbeperkt vakantiedagen.

    (Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)

    • Een stel jonge honden als collega’s.

    (Speels, maar met de ambitie om te groeien)

    • Een kantoorhond.

    (Over jonge honden gesproken...)

    • Veel leuke dingen doen.

    (Pubquizzen, heldenweekenden, sportieve activiteiten en borrels.)

    • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.

    (‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)


Functievereisten

  • Relevante werkervaring, bij voorkeur in e-commerce of retail omgeving
  • Minimaal hbo-werk en denkniveau
  • Onderhandelingsskills, ondernemerschap en verantwoordelijkheidsgevoel
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Affiniteit met ons productassortiment
  • Fulltime