Medewerker Aftersales

Functieomschrijving

Jij bent iemand die van een te dik gekookte tomatensoep toch een gazpacho kan maken en een kapot gebakken stukje vlees niet weggooit, maar er een heerlijke stoofpot van bereidt. Oftewel, je weet van een slechte situatie toch nog een positief punt te maken! Je geniet van het oplossen van problemen en het (terug)winnen van klanten en krijgt energie van het helpen van mensen.


Samen met de rest van onze klantenservice team ga je voor de ál-ler-bes-te service voor onze klanten. Je bent gespecialiseerd om nazorg te verlenen voor onze producten via mail, chat en telefoon. Je hebt contact met leveranciers over garantiebepalingen uit naam van de klant, pluist handleidingen uit in de zoektocht naar de juiste manier van aansluiten en werkt samen met je collega’s aan creatieve oplossingen voor de problemen van onze klanten met onze producten.

Dit ga je doen

  • Je volgt continu trainingen met je collega’s en leveranciers om je kennis van onze producten steeds verder uit te breiden en te verdiepen.

  • Je helpt klanten bij het opzetten, aansluiten, installeren en werkbaar maken van het product op het moment dat zij er zelf aan de hand van onze website of meegeleverde handleiding niet uitkomen.

  • Je helpt bij het vaststellen van problemen of defecten bij de producten van klanten. Daarna ondersteun je de klant bij het doorlopen van garantie -of reparatie procedures.

  • Je werkt samen met de productexperts om de informatievoorziening op de website en naar de klanten te verbeteren.

  • Samen met je collega’s in het magazijn zorg je voor de afhandeling van de gewone retourenstroom bij Toppy.

  • Samen met de after-sales manager verwerk je data over retouren en werk je aan verbeteringen in ons retourproces.


Een dag als

Je begint je dag uiteraard met een goeie kop koffie, een theetje of de favoriet op kantoor: ‘de creamy choc’. De afgelopen dagen hebben we het ontzettend druk gehad met orders en dat betekent vaak een week later dat de nazorg begint. En da’s jouw pakkie ‘an.


Je zwoegt door je mailbox heen en helpt de ene na de andere klant! Je komt een aantal klanten tegen die wat problemen hebben met het gebruik van de fietssloten. Dit is een vrij specifieke en nieuwe productgroep waar we nog niet zo lang mee werken, dus je gaat even overleggen met de category manager van deze productgroep. Het blijkt dat er wat foutjes op de website staan waardoor klanten het product verkeerd gebruiken. De fouten op de website worden meteen aangepast en jij gaat de klanten terugbellen om even duidelijk uit te leggen hoe je dit slot nu precies op je fiets aansluit.

Je sluit je dag af met een belafspraak met een klant die ‘not echt amused’ is. Zijn zwembadrobot van € 1.500,- werkt niet goed én het is uitgerekend nu ook nog eens 30 graden én zijn zwembad is hartstikke smerig én hij heeft morgen een feestje én het apparaat heeft pas 1x gewerkt én hij wilde eigenlijk al niet online bestellen én….. je begrijpt het wel. Hij is niet blij.

De vraag is even: is het product kapot of is de omgeving waarin hij werkt niet goed. Je vraagt een kort filmpje van de klant en daarin zie je dat het apparaat echt raar gedrag vertoont, dus dit zullen we na laten kijken door onze leverancier. De klant kan echter niet zo lang zonder zijn schoonmaakrobot! Want zomer, feestje etc... Je snapt het wel! Gelukkig weet jij dat we een testrobot hebben staan die we tijdelijk naar deze klant kunnen sturen. Zo heeft de klant een schoon bad voor zijn feestje en wij kunnen rustig de robot na laten kijken op een eventueel defect!

Zo, lekker gewerkt! Morgen weer een nieuwe dag vol first world problems die we lekker samen op gaan lossen!


Wat wij bieden
  • Een vast salaris tussen de 2200 en 2600 euro

(Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)

  • Nog meer geld:

(8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)

  • Onbeperkt vakantiedagen.

(Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)

  • Een stel jonge honden als collega’s.

(Speels, maar met de ambitie om te groeien)

  • Een kantoorhond.

(Over jonge honden gesproken...)

  • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.

(‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)

  • Veel leuke dingen doen.

(Pubquizzen, heldenweekenden, sportieve activiteiten en borrels.)

  • Online trainingen via NewHeroes

(Puppycursus voor professionals)

Functievereisten

  • Klantgericht en empathisch.Jij kunt je perfect inleven in de situatie van de klant om zo precies zijn behoeftes bloot te leggen en alsnog te vervullen. Waar zit die klant nu echt mee?
  • Open en eerlijk. Klanten moeten bij ons het gevoel hebben dat ze op een oprechte manier geholpen worden en wij (bijna) alles voor ze doen. Dat doe je in onze ogen het beste door open en eerlijk te communiceren met ze.

  • Communicatief (zeer) sterk en creatief. Met onze goede webshop vallen we op en trekken we aandacht, maar met onze vlotte manier van communiceren en bieden van na-service kunnen we onszelf echt onderscheiden in de markt.

  • Enthousiast en professioneel. Jij weet jouw boodschap altijd op een enthousiaste manier over te brengen, maar blijft professioneel. Dit doe je het liefste direct en via de telefoon zodat er geen twijfel over je boodschap bestaat en je direct enige opmerkingen van de klant kunt beantwoorden.