Meewerkstage Marketing

Functieomschrijving

Zoek je een vette stage? Niet eentje op Lowlands, maar in het bedrijfsleven? Dan hebben wij een vette meewerkstage Marketing in de aanbieding!

Je komt terecht in het SEA/advertising team van Toppy. Een team waarbij je de directe schakel bent tussen marketing en Category managers. Samen met hen ga je zorgen dat jullie productcategorie door het dak gaat. Je verdiept je in een zoekwoordenonderzoek en bepaalt hoe we het beste kunnen gaan adverteren of hoe we bestaande advertenties kunnen verbeteren. Daarnaast analyseer je hoe Shopping & Search advertenties lopen en bespreek je mogelijke verbeterpunten met de verantwoordelijke Category manager. En ook niet onbelangrijk, bij ons is er ook ruimte om lekker te kletsen met je collega's over het leven en het weekend.

Het online marketing gebied is heel erg breed, we geven je de mogelijkheid om kennis te maken met verschillende kanten van dit vakgebied zodat je kan ontdekken wat je leuk vindt (of juist niet). Hierbij mag je bijvoorbeeld denken aan de volgende onderdelen: Search, Shopping, Display, Youtube en overige kanalen zoals Marktplaats / Bol.com / Beslist & Social advertising. Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid om mee te kijken met onze andere collega's om eens te kijken wat hun voor takenpakket hebben.


Startdatum: februari 2024


Wie zijn wij?
Leuke dingen doen, daar draait het ons allemaal om. Daarom wemelt het in onze webshop van de leukste producten voor tuin en outdoor. Bezaaid met advies en inspiratie. Zo zijn er door onze inspanningen al heel wat bommetjes in eigen zwembad gemaakt, tijdens flink wat kampeeruitjes in onze slaapzakken overnacht en in vele achtertuinen heerlijk gebubbeld. 

Met een team van logistieke helden tot content-talenten, van productexperts tot vriendenmakers en van inkooprebellen tot developmentnerds willen wij de grootste en leukste worden op het gebied van tuin en outdoor.

Een dag als
Als je niet als een hijgende labrador na een lange strandwandeling je entree wil maken pak je lekker de lift naar de 8ste verdieping van de toren. Bij binnenkomst groet je je collega’s en kies je een lekker plekje uit. Daar gaat vandaag al het mooie werk gebeuren! Bakje koffie, ontbijtje achter de computer (voor de niet-ochtendmensen) een aai over de bol van kantoorhond Bobby en je bent er klaar voor. De dag begin je met een analyse van de slaapmatten, je hebt de verantwoordelijkheid gekregen om ervoor te zorgen dat de advertenties hier helemaal goed staan en dus ga je op zoek naar mogelijke verbeterpunten. De category manager van slaapmatten heeft een nieuw merk toegevoegd dus moet je nog even zorgen dat ook alle advertenties helemaal goed staan zodat deze productgroep echt kan gaan knallen.

Na het afronden van deze taak ga je aan de slag met het volgende punt op de agenda: Voor Search zijn we verbetering aan het doorvoeren en dus gaat het SEA team aan de slag met de landingspagina's. Hierbij draag jij mogelijke verbeteringen aan die het content team vervolgens gaat oppakken. 2 weken later kijk je nog eens terug naar de aanpassingen die je hebt doorgevoerd: de eerste resultaten zijn veelbelovend. Met de door jou aangepaste aanpassingen in de productgroep grasmaaiers is de omzet met 10% toegenomen! Schouderklopje verdiend!

Vervolgens ben je benieuwd naar onze overige kanalen: hoe zouden we onze inzet op Marktplaats kunnen verbeteren? Moeten we alle producten doorzetten naar Marktplaats of zijn er bepaalde productgroepen die daar toch niet helemaal goed uit de verf komen? Jij gaat de diepte in en zoekt het uit zodat er vervolgens echte stappen genomen kunnen worden.

Wajo het is al 12.30... Tijd voor eten! We hebben een lunch kantine waar je de lekkerste broodjes kunt kiezen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een tostietje maken of een plak kipfilet op je cracker kwakken. En als je snel bent kun je met een paar collega’s de mooie weilanden van Veghel verkennen. Na het halen van een frisse neus ben je er weer helemaal klaar voor.


Omdat jouw stage bestaat uit meewerken en je eigen onderzoek ga je in de middag aan je onderzoek werken. De opdracht heb je samen met jouw stagebegeleider bepaald. Je gaat bijvoorbeeld onderzoeken hoe Toppy zijn marketingactiviteiten voor department outdoor kan verbeteren om daar de omzet met 15% te verhogen binnen 1 jaar. Of je onderzoekt hoe Social advertising beter ingezet kan worden binnen de marketing mix van Toppy zodat dit volgend jaar 5% van de marketing omzet op zich neemt. Een mooie uitdaging, waarbij je de basis kan leggen voor een enorm mooie ontwikkeling!

Om 15:00 heb je nog even een meeting met het SEA team om te delen waar we mee bezig zijn geweest. Hierin worden plannen gedeeld hoe we ons elke dag nog een stukje verder kunnen verbeteren, waarin jij natuurlijk ook een eigen inbreng hebt. Heb je een tof idee dan gaan we dit zeker oppakken.

Als afsluiter van de dag heb je wat tijd geblokt voor de trainingen van Google Analytics en Google ads. Zo weet je zeker dat je na je stage ook alle certificaten van Google hebt, dat is pas een lekkere start van je carrière!

Je hebt veel kunnen doen en gaat nu lekker genieten van je avond waarbij je je laptop niet meer open hoeft te klappen voor werk. Want dat je genoeg tijd hebt om thuis ook leuke dingen te doen, vinden wij net zo belangrijk. Tot morgen!


Wat wij bieden

  • Een stagevergoeding van 350 euro netto
    (Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)

  • Een stel jonge honden als collega’s.
    (Speels, maar met de ambitie om te groeien)

  • Een kantoorhond.
    (Over jonge honden gesproken...)

  • Veel leuke dingen doen.
    (Pubquizzen, uitjes en borrels.)

  • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.
    (‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)

Functievereisten

  • Je bent secuur: Je zorgt ervoor dat alle advertenties die je opzet op de juiste manier worden opgebouwd.

  • Je bent analytisch: Je kan goed omgaan met data en weet de verbanden hiertussen te zien.

  • Je schrijf- en spreekvaardigheid in Nederlands is uitstekend.

  • Je volgt een relevante MBO-4 of HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van marketing of communicatie.

  • Je bent creatief, ondernemend en leergierig.

  • Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen ideeën en verbeteringen.

  • Kennis en ervaring op het gebied van SEA is een pré maar geen vereisten.

  • Natuurlijk is er genoeg ruimte & ondersteuning voor het uitvoeren van je eigen onderzoek.