Online Marketeer - Channels & Marketplaces

Functieomschrijving

Al die leuke dingen op de webshop verkopen zich natuurlijk niet vanzelf. Daar zitten een heel stel knappe koppen achter. (De een net nog iets knapper dan de ander, maar toch). Onze online marketeers leveren hier een hele belangrijke bijdrage aan. En van die soort, daar zoeken we er nog eentje van! Als online marketing topper zorg jij ervoor dat onze advertenties goed zichtbaar zijn én knaken opleveren! Kom jij ons versterken?

Naast leuke dingen doen zijn we bij Toppy dagelijks bezig met het behalen van een maximaal resultaat. Afhankelijk van product en situatie afhankelijke doelstellingen werken we onder andere toe naar meer verkopen, meer omzet of juist een hogere winstgevendheid. Als online marketeer lever jij hierin een zeer belangrijke bijdrage. Jij gaat je namelijk volledig focussen op prijsvergelijkers, marktplaatsen en mogelijk ook ons affiliate kanaal.

In deze functie werk je direct samen met het marketingteam en onze category managers. Samen zorgen jullie ervoor dat doelstellingen behaald worden en dat er continu gekeken wordt naar nieuwe of verder aan te scherpen verkoopkansen.


Wat je doet

  • Je draagt de verantwoordelijkheid over prijsvergelijkers en marktplaatsen. Denk hierbij aan partijen zoals Beslist, Vergelijk, Kieskeurig, Bol.com, Amazon en meer.

  • Je bepaalt de beste verkoopstrategieën passend bij productspecifieke doelstellingen en scherpt deze voortdurend verder aan.

  • Je adviseert onze category managers over mogelijke product, content of assortimentsverbeteringen waardoor we nog betere resultaten kunnen behalen.

  • Je zorgt ervoor dat onze producten optimaal worden getoond op de kanalen en benut de uiteenlopende kansen die de verschillende kanalen bieden.

  • Je analyseert behaalde resultaten en stuurt tijdig bij zodat doelstellingen worden overtroffen.

  • Je zorgt er samen met collega’s voor dat alle bijbehorende processen optimaal werken.


Hoe je dat doet

  • Je werkt met onze feed management tool en zet in op een hoge mate van automatisering.

  • Je bent en blijft op de hoogte van relevante nieuwe ontwikkelingen en staat te trappelen om nieuwe dingen uit te testen.

  • Je schakelt met interne collega’s en externe accountmanagers (van de kanalen)
    en neemt hierbij een kritische houding aan.

  • Je stuurt zo veel mogelijk op data.


Een dag als

Jouw dag begint natuurlijk met een lekker bakkie koffie en een eerste blik op de cijfers. Je ziet een aantal toffe resultaten door aanpassingen die je vorige week gedaan hebt. Ook zie je een paar zaken die wat minder lopen en die later deze week zeker aandacht verdienen.

Dan kom je tot de conclusie dat het nu toch écht tijd is om de verschillende databronnen op één plek te verzamelen zodat je meer tijd overhoudt om te doen wat je het leukste vindt: het nóg verder optimaliseren van de resultaten.

Om dit voor elkaar te krijgen lees je jezelf in, kijk je welke mogelijkheden er binnen en buiten onze huidige tools zijn en zet je intern en extern wat vragen uit. Zo heb je later deze week de juiste informatie beschikbaar om de volgende stap te kunnen zetten.

Net voor de lunch heb je nog een meeting met een category manager. Er komen gave nieuwe producten aan van ons eigen merk. Je wordt hier direct enthousiast van omdat dit perfecte producten zijn om full-out te gaan op de marketplaces zoals Bol.com & Amazon. Gelukkig voor jou is dit ook precies de strategie die de category manager wil hanteren. Zo snel mogelijk, zo veel mogelijk verkopen. Je stelt morgen direct een strategie op hoe we deze nieuwe producten het beste weg kunnen zetten en welke kanalen hierbij extra aandacht verdienen.

In de middag heb je een meeting gepland met de verantwoordelijke voor de klantenservice en de retourenafdeling. Blijkbaar loopt er iets niet helemaal lekker als het gaat om orders die extern geplaatst worden. Kunnen we deze beter integreren in onze eigen processen?

De laatste uurtjes van de dag besteed je aan het verder optimaliseren van een aantal prijsvergelijkingswebsites. Je draait aan een aantal knoppen en bent reuze benieuwd wat deze aanpassingen de komende tijd gaan brengen. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

En nu is het tijd om lekker naar huis te gaan. Morgen weer een drukke dag waarin je in ieder geval een gesprek gepland heb staan om te achterhalen of een nieuwe marketplace interessant is voor Toppy. En stiekem hoop je morgen ook nog wat tijd over te hebben om te kijken of je producten met een te hoge voorraad niet automatisch wat harder kunt pushen op jouw kanalen. Dat handmatige gedoe iedere keer ;)



Wat wij bieden

  • Een vast salaris tussen de 2500 en 2800 euro bruto
    (Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze…)
  • Nog meer geld:
    (8% vakantiegeld, reiskosten, pensioen en korting op het assortiment)
  • Onbeperkt vakantiedagen.
    (Onbeperkt? Ja. Onbeperkt.)
  • Een stel jonge honden als collega’s.
    (Speels, maar met de ambitie om te groeien)
  • Een kantoorhond.
    (Over jonge honden gesproken...)
  • Veel leuke dingen doen.
    (Pubquizzen, heldenweekenden, sportieve activiteiten en borrels.)
  • Een omgeving zonder kantoortaal, hiërarchie en waar initiatief wordt toegejuicht.
    (‘Ergens een plasje over doen’, bruhh, laat dat maar aan de kantoorhond over.)
  • Online trainingen via NewHeroes
    (Puppycursus voor professionals

Functievereisten


  • Je hebt relevante (werk)ervaring

  • Je wordt oprecht gelukkig van het online marketingvak